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We are taught that we must become upright people who, in God’s sight, are blameless and fully keep His commandments.  

We are taught that we must become upright people who, in God’s sight, are blameless and fully keep His commandments.       “In the time of Herod king of Judea there was a priest named Zechariah, who belonged to the priestly division of Abijah; his wife Elizabeth was also a descendant of Aaron. Both of them were righteous in the sight of God, observing all the Lord’s commands and decrees blamelessly” [(Modern Translation: “When Herod was king of Judea, there was a priest named Zechariah of the division of Abijah, and his wife Elizabeth also came from the family of Aaron. They were righteous before God and faithfully kept all the Lord’s commandments and regulations without fault”)] (Luke 1:5–6).   While meditating on this passage, I would like to draw out the lessons given to us:   (1)    The author of Luke’s Gospel, Luke, first wrote to Theophilus about John the Baptist’s parents. The father’s name was “Zechariah” (meaning, “The LORD remembers...

진정한 교제

진정한 교제


 



"말이 지닌 장점은 교제의 수단이 된다는데 있다.   자아의 일부가 상대방 자아의 일부 속으로 들어간다.  여기에는 숨김 없는 자신의 모습을 드러내야 한다는 위험과 상대방과 관계를 형성해야 하는 용기가 필요하다.  교제의 중심에는 희생이 있다."

  

<유진 피터슨의 "성공주의 목회 신화를 포기하라"에서>

 

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진정한 교제의 중심에는 희생이 있다는 말씀에 동의를 한다.  목회자와 성도(형제들)간에 교제 가운데서 목회자는 유진 피터슨이 말한 것처럼 "무엇인가를 전달하기보다는 자기 자신의 일부를 포기하기 위해 말을 사용"해야 한다는 말씀에도 나는 동의한다.  그러나 이것을 행동으로 크리스찬 공동체 안에서 형제들의 교제 가운데 적용하기란 이렇게 말처럼 쉬운 것은 절대 아니라 생각한다.   이유는 우리의 본능은 "숨김 없이 자신의 모습을 드러내" 것을 두려워하기 때문이다숨김 없이 자신의 모습을 드러낸다는 말은 관계 형성과 성장에 투명성이 요구됨을 가리킨다고 생각한다그러나 우리는 상대방 형제에게 투명하기를 거부하는 이유는 상처 입기를 원치않는 본능이 강하기 때문이다자신의 마음과 생각, 느낌 숨김 없이 투명있게 나눈다는 것은 모험이다마음 문을 활짝 열고 나누는 것이기에 만큼 상처 입을 확률이 많기 때문이다그러기에 우리는 형제들간의 교제 가운데 이것을 기피하고 있는 것이다그것은 결국 " 자아의 일부가 상대방 자아의 일부 속으로 들어가" 것을 막고 있는 것이다이것은 진정한 교제라고 말할 없을 것이다우리는 용기가 필요하다형제들간의 교제 가운데 말을 사용함에 있어서 입술(대화) 기술을 개발하려고 노력하기보다 마음의 말을 진솔하며 투명있게 상대방에게 하는 용기를 내야 것이다. 그리할 진정한 교제를 한다고 말할 있을 것이다.

 


P.B.S. (Public Broadcasting System),

 

제임스 목사 나눔

(2005 1012 진정한 교제를 추구하면서)


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