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"시대적 사랑법, 복음 도시 운동"

" 시대적 사랑법, 복음 도시 운동 포스트모던 사회에서 전도 방법 세 번째, 복음 도시화입니다. 도시화입니다. 요나는 큰 도시 니느웨로 가라는 부름을 계속해서 세 번 받는다는 점에 주목하십시오. 큰 도시로 가라고 합니다. 요나서 전체는 하나님께서 요나에게 말씀하는 방식으로 끝납니다. 이곳에는 120,000명의 사람들이 있는데 내가 이 큰 도시를 사랑하지 않아야 겠느냐는 겁니다. 어떤 면에서 하나님은 요나에게 그 도시로 오라고 말씀하시는데 그 이유는 그렇게 거대한 잃어버린 백성을 어떻게 사랑하지 않을 수 있겠느냐는 겁니다.  하나님은 거의 이렇게 말씀하시는 것 같습니다. “솔직하게 여기 120명의 잃어버린 사람들이 있고 여기 120,000명의 잃어버린 사람들이 있다면, 120명이 중요하지 않다는 것이 아니라 120,000명에 약간 더 비중을 두어야 하는 것 아닌가?” 하나님의 그렇게 말씀하시는 것 같습니다. 빌 크리스핀이라는 오랜 도시 사역 친구가 있는데요. 그는 훌륭한 신학적 추론을 하면서 제게 이런 말을 했습니다. 시골에는 사람보다 식물보다 더 많고 도시에는 식물보다 사람이 더 많은데 하나님은 식물보다 사람을 더 사랑하시기 때문에 그는 시골보다 도시를 더 사랑해야 한다는 거였습니다. 그러나 하나님께서 요나를 도시로 부르셨을 때 그분은 단순히 길 잃은 사람들이 더 많은 곳으로 가라고 한 것은 아니라고 확신합니다. 그분은 전략이라고 말하고 있었습니다.  제가 이 말을 잘 말해야 하는데요. 제가 이것을 강조할 때마다 사람들이 항상 제게 “맞아요, 도시로 가야 합니다”라고 말합니다 그러나 확실히 성경에는 여러 곳에서 그것이 좋지 않은 생각이라고 합니다. 롯과 아브라함의 예가 있죠. 롯은 도시로 가서 파멸되고 아브라함은 도시 밖에 있기 때문에 멋진 농촌 생활을 하고 거룩하게 지냈습니다. 어떤 사람들은 그게 바로 자기라고 합니다. 왜 도시로 가는지에 따라 다르겠죠. 롯은 소돔과 고모라의 일원이 되고 싶어했습니다. 롯이 거기에 간 것은 그가 그 도시의 일...

Jesus Is Truly the Son of God!

Jesus Is Truly the Son of God!

 

 

 

 

“Now Jesus himself was about thirty years old when he began his ministry. He was (as was supposed) the son of Joseph, the son of Heli, the son of Matthat, the son of Levi, the son of Melchi, the son of Jannai, the son of Joseph, the son of Mattathias, the son of Amos, the son of Nahum, the son of Esli, the son of Naggai, the son of Maath, the son of Mattathias, the son of Semein, the son of Josech, the son of Joda, the son of Joanan, the son of Rhesa, the son of Zerubbabel, the son of Shealtiel, the son of Neri, the son of Melchi, the son of Addi, the son of Cosam, the son of Elmadam, the son of Er, the son of Joshua, the son of Eliezer, the son of Jorim, the son of Matthat, the son of Levi, the son of Simeon, the son of Judah, the son of Joseph, the son of Jonam, the son of Eliakim, the son of Melea, the son of Menna, the son of Mattatha, the son of Nathan, the son of David, the son of Jesse, the son of Obed, the son of Boaz, the son of Salmon, the son of Nahshon, the son of Amminadab, the son of Admin, the son of Hezron, the son of Perez, the son of Judah, the son of Jacob, the son of Isaac, the son of Abraham, the son of Terah, the son of Nahor, the son of Serug, the son of Reu, the son of Peleg, the son of Eber, the son of Shelah, the son of Cainan, the son of Arphaxad, the son of Shem, the son of Noah, the son of Lamech, the son of Methuselah, the son of Enoch, the son of Jared, the son of Mahalalel, the son of Cainan, the son of Enosh, the son of Seth, the son of Adam, the son of God” (Luke 3:23b–38).

 

As we meditate on this passage, we can learn several important truths:

 

(1)    This passage records the genealogy of Jesus written by Luke.  It begins with the statement that Jesus was “as was supposed, the son of Joseph” (v. 23), and ends with “the son of God” (v. 38).

 

(a)    By tracing Jesus’ lineage all the way back to God Himself, Luke shows that Jesus is truly the Son of God (Hokmah).

 

(i)                 When we reflect on this truth, we are reminded of Luke 3:22, which we have already meditated on: “The Holy Spirit descended on him in bodily form like a dove.  And a voice came from heaven: ‘You are my beloved Son; with you I am well pleased.’”

 

·         Putting these passages together, we can say: Jesus is the beloved Son of the Most High God, in whom He is well pleased!

 

(b)    Luke ultimately connects Jesus’ genealogy to God, and among the many names listed between Jesus and God, the name “David” (v. 31) reminds us of Luke 1:31–33, which we have also studied before.

 

(i)                 This is likely because the angel Gabriel appeared to the virgin Mary, who was “pledged to be married to Joseph, a descendant of David” (v. 27), and said that her son Jesus would be called “the Son of the Most High.”  “You will conceive and give birth to a son, and you are to call him Jesus.  He will be great and will be called the Son of the Most High.  The Lord God will give him the throne of his father David, and he will reign over Jacob’s descendants forever; his kingdom will never end” (Lk. 1:31–33).

 

·         Thus, the presence of David among Jesus’ ancestors reminds us of what Paul wrote to the Roman church: “The gospel he promised beforehand through his prophets in the Holy Scriptures regarding his Son, who as to his earthly life was a descendant of David” (Rom. 1:2–3).

 

-          And again: “Remember Jesus Christ, raised from the dead, descended from David.  This is my gospel” (2 Tim. 2:8).

 

n  In conclusion: Through Luke’s genealogy, we are led to confess with certainty — Jesus Christ is truly the Son of God, the beloved One in whom the Father delights, the promised Son of David whose kingdom will never end.


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